Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015

Π.Π.Σ.

  
 Μπροστά, μπροστά ο πατέρας με τους μάστορες και πίσω τους ασπρόμαυροι διαδηλωτές να τους κυνηγάνε αστυνομικοί γύρω από την Έκθεση. Βιοπάλη και αγώνας δρόμου.

- Ποιος νίκησε;
- Εμείς. Με τις τσάντες γεμάτες εργαλεία, τρέξαμε πιο γρήγορα από όλους και βγήκαμε πρώτοι. Δίπλα μας σκάγανε πέτρες, δακρυγόνα αλλά τα καταφέραμε να μπούμε στην Έκθεση και να στήσουμε τα περίπτερα, τις εξέδρες. Ο τότε παπαρίδης είχε περίσσευμα από τα δανεικά κι αγύριστα να κάνει εξαγγελία παροχών. Σήμερα το μόνο που μπορούν είναι παραδοχές ή να πάνε από μόνοι τους να παραδοθούν. Και γω βγάζω τα ψιλά από την τσέπη και τα μετράω μπας και βγουν παραπάνω αυτή την φόρα. Εσύ που ήσουν τότε;
- Είχα πάει στο σπίτι της τρελής, κοντά στο Ιπποκράτειο, να δω τι κάνει. Μου είπε ότι θα μαγειρέψει. Δεν μαγείρεψε και έτσι με έστειλε να της πάρω μπύρες. Βρήκα τις πιο φτηνές και κράτησα τα ρέστα για μένα αλλά η ρουφιάνα δεν μου έδωσε ούτε μια και έτσι κάθισα και την χαζεύα να κουνιέται και να μιλάει. Έλεγε έξυπνα πράγματα πότε πότε και εγώ σκεφτόμουν ΄΄Τι έξυπνα πράγματα λέει όταν θέλει αλλά μια μπύρα δεν δίνει η ρουφιάνα. . .΄΄. Ίσως αυτά να πηγαίνουνε μαζί. Μετά βρήκα κάτι παξιμάδια στην κουζίνα και της τα σερβίρισα με κάτι πικάντικες αλοιφές που είχε στο ψυγείο. Την ώρα που θα της έλεγα, για δεύτερη ή τρίτη φορά, να παντρευτούμε, μου τηλεφώνησες να ρθω στην Έκθεση, να κουβαλήσουμε κάτι πραγματάκια. Ήρθα κατευθείαν και μου έδωσες σακούλες γεμάτες μπουκάλια με ουίσκι, βότκα και χυμούς. Τα φόρτωσα στο αμάξι και σε περίμενα να φύγουμε. Στην επιστροφή μου είπες ότι κάποτε θα ανατίναζες το Πολύκαστρο.
- Ναι. . . Παραλίγο. Σε μια άσκηση στο στρατό. Ρίχναμε με κάτι παμπάλαια μπαζούκα. Σαν μπουριά σόμπας ήταν. . . Ποιος μαλάκας κατατακτητής να τα κλαίει; Είχαν βάλει σε ένα ψηλό λόφο σε κύκλο άσπρες κοτρόνες  για να φτιάξουν στόχο. Όταν έριξα εγώ με το μπαζούκα, σηκώθηκε,δεν ξέρω πως το γαμήδι και το βλήμα πήγε ψηλότερα από τους στόχους και έσκασε στην κορυφή του λόφου. Αυτό που δεν μας είπαν αλλά το μάθαμε μετά  ήταν ότι πίσω από το λόφο ήταν το Πολύκαστρο. Σκέψου. . . Πεδίο βολής πίσω από την πόλη. Αν έφευγε το βλήμα και έσκαγε στην πόλη, ακόμα εκεί θα ήμουν και εσύ δεν θα  υπήρχες.
- Μαζί με κάμποσους από το Πολύκαστρο.
- Ένα λεπτό να ξαναδώ τα ψιλά. Να, να. . . Έλα, πάρε τα μισά να πας Αθήνα.
- Κάτσε να τα ξαναμετρήσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: